تقدیر ازایران برای مبارزه با مواد مخدرو ادعای نقض حقوق بشر بخاطر برخورد با قاچاق
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا، پنجاه و پنجمین اجلاس كمیسیون مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل صبح روز دوشنبه در وین آغاز شد.

مصطفی محمدنجار وزیر كشور جمهوری اسلامی ایران به همراه علی اصغر سلطانیه نماینده دائم ایران در مقر اروپایی سازمان ملل در وین، در این اجلاس حضور دارند.

مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در وین در آستانه برگزاری این اجلاس تاكید كرد: تهران در مبارزه با مواد مخدر شریك شماره یك سازمان ملل است.

'یوری فدوتوف' با بیان اینكه ایران فعالیت های فراوانی برای جلوگیری از تجارت مواد مخدر انجام داده است، تصریح كرد: ایران در كشف مواد مخدر در عرصه جهان در صف كشورهای درجه یك قرار دارد .

فدوتوف با اشاره به اینكه ایران خود را در یك جنگ علیه مواد مخدر می بیند، گفت: بیش از 3هزار نفر از ماموران مرزی ایران در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر كشته شده اند.

'بان كی مون' دبیركل سازمان ملل متحد نیز در آستانه برگزاری این اجلاس از نقش مهم ایران در مبارزه با مواد مخدر تقدیر كرده است.

** 'نقش كلیدی ایران'

در آستانه برگزاری اجلاس جهانی مبارزه با مواد مخدر خبرنگار ایرنا از ' مصطفی محمد نجار' وزیر كشور كه به وین سفر كرده است پرسید كه چرا همگان از جمله مقامات سازمان ملل بر نقش كلیدی ایران در مبارزه با مواد مخدر تاكید دارند؟

وی در پاسخ گفت: ایران مهمترین نقش را در جلوگیری از قاچاق مواد مخدر به نقاط مختلف جهان دارد.

دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران یادآور شد كه بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، 89 درصد كشفیات تریاك و 32 درصد كشفیات هرویین در دنیا توسط جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.

وزیر كشور تاكید كرد كه بر اساس آمار سازمان ملل ایران بالاترین میزان كشفیات مواد مخدر در دنیا را به خود اختصاص داده و بیشترین هزینه را در این زمینه پرداخته است.

محمد نجار گفت: بر این اساس است كه همگان اذعان دارند، جمهوری اسلامی ایران نقش كلیدی در مبارزه با مواد مخدر دارد.

** احمد شهید: برخورد با عوامل قاچاق مواد مخدر نقض حقوق بشر است

در حالی كه مقامات ارشد سازمان ملل در وین بر نقش مهم ایران در مبارزه با مواد مخدر تاكید كرده و از جمهوری اسلامی ایران به این سبب تقدیر كرده اند، 'احمد شهید' گزارشگر به اصطلاح ویژه حقوق بشر در گزارش خود كه امروز رسما در ژنو مقر دیگر اروپایی سازمان ملل ارایه شده از ایران به دلیل مبارزه با عوامل قاچاق مواد مخدر انتقاد كرده است.

احمد شهید با اشاره به اینكه بیش از 80 درصد اعدام ها در ایران مربوط به عوامل قاچاق مواد مخدر است، برخورد با این قاچاقچیان را نقض حقوق بشر دانسته است!.

محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ایران كه در ژنو بسر می برد با اشاره افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان گفته است: به بركت حضور ناتو و آمریكا در افغانستان تولید مواد مخدر در آن كشور چهار برابر شده است.

جواد لاریجانی با بیان اینكه جمهوری اسلامی در راه مبارزه با مواد مخدر شهدای بسیاری داده است، گفت: 70 درصد مواد مخدر به غرب ترانزیت می شود، اگر غرب ناراحت است كه ایران قاچاقچیان مواد مخدر را اعدام می كند، ایران می تواند به قاچاقچیان بین المللی اجازه دهد كه آزادانه به غرب رفت و آمد داشته باشند.

اروپام/ 1344**1514





:: برچسب‌ها: باغ ,
:: بازدید از این مطلب : 477
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: